Monday, June 22, 2009

pulih...

setelah beberapa hari mendapatkan sesi kaunseling...aku dapat rasakan yg aku beransur ok...my depression hilang sedikit demi sedikit...cuma doktor hensem itu berpesan..."klu die wat something yg rasa2 menyakitkan hati, tnya dia n minta penjelasan but if dia xnak beri sebarang penjelasan tentang apa yg dia wat tu...menangis krna itu dpt melegakan hati yg parah...."
mcm tu la lebih kurang pesanan dokotor tu...die tau yg aku xdpt nak handle sebarang kesakitan lagi...cukup dgn pengalaman lepas katanya...my mind, my body had enough...jika berlaku sekali lagi..maybe i can't survive...hurm...complicated jgk masalah aku ni....

susah untuk aku nafikan...tpi itulah realitinya...aku berdepan dgn dugaan hidupku yg paling besar...diriku masa lampau dan diriku masa sekarang berebut untuk duduk dan menjadi dominan...aku xtau apa yg aku rasa...aku rasa seperti ingin kalah je...tpi x..aku msti teruskan hidup...memang kesakitan amat pedih...tpi berbaloi kah aku give up hnya kerana dia???
dia hnya insan biasa...cuma..aku menyayanginya..itulah..hebatnya kuasa kasih sayang...
tpi yg aku xfaham...nape die selalu nak aku ikut telunjuknya n wat aku rasa bersalah ngan diri aku ni??? aku sering mengalah dengan diriku dan akhirnya aku menjadi pemberontak....ape2 yg die wat msti aku nak sangkal...aku buntu....aku xfaham ape yg terjadi dgn diriku....

kadang-kadang, aku pelik...nape dugaan aku ni berat sgt??? bru aku faham...semakin berat dugaan Allah keatas hamba-hambaNya..semakin Dia menyayangi hamba-hambaNya...syukur...aku sgt bersyukur...

kepada dia...dear..pls stop this game..i don't know what u up to...but pls..i love u so much...don't tear my heart...i can't handle it if it happen again...this is serious...maybe ur-ex dulu selalu ugut nak mati la ape la klu u left them...but me no...my doctor already examine me...n the reality is in front of me...my brain n my body xkan dpt menampung kekecewaan lagi....if that happen...i'll be gone...this is not a game...thats the secret yg xramai org tau....hurm...dunno la...guess its my destiny....i bkn nak minta simpati kat u...i juz nak tell u my conditions...thats all...i sgt2 u akan faham....don't play a game anymore...i love u


4m the one who really want to live....

No comments:

Post a Comment